ONLINE HRA - LOVCI POKLADŮ - již ukončena

17.04.2020

STARÝ ARCHIV ONLINE SOUTĚŽE Z JARA - verze soutěže, vhodná pro děti od 8 let byla pojmenována jako "Lovci pokladů". Na této stránce naleznete veškerá pravidla a také archiv všech úkolů, kterými se můžete nyní inspirovat.

Kam bude tato verze online soutěže směřovat?

Verze naší online soutěže vhodná pro děti od 8 let. Úkoly budou v duchu dobrodružného příběhu hledání a pátrání po pokladech. Úkoly budou pohybového, logického a kreativního typu. Těšit se můžete na nejrůznější fyzické výzvy, tvořivé a logické úkoly, pokusy a další.

JEDNOTLIVÉ ÚKOLY:

1.ÚKOL

Zdravíme všechny odvážlivce, kteří se s námi vydají na napínavou a akční cestu za pokladem! Tentokrát budou úkoly náročnější, ale věříme, že je hravě zvládnete! :) Úkoly se nejprve budou zaměřovat na trénink všech dovedností, které hledači pokladů potřebují umět a až to všechno zvládneme, tak se pustíme do pravého pátrání!

Prvním úkolem ještě nebudeme tak úplně trénovat ale vyrobíme si svůj vlastní znak. Znak, který bude oslavovat, naši slávu až najdeme poklad. Znak, podle kterého všichni poznají, že jsme to my. Znak, který bude naším podpisem.

Jak znak vyrobíte bude na vás, ale bylo by super, kdyby jste jej doplnili například o šňůrku a pověsili si jej na krk a nebo naopak o spínací špendlík a připnuli na tričko. To ale necháme na vás. :) Věříme, že to zvládnete skvěle! :)

Fotku vašeho znaku nezapomeňte poslat. 

2. ÚKOL 

Ahoj všichni lovci pokladů! Vyrobit váš znak jste zvládli perfektně. Dnes natrénujeme naši obratnost, kterou budeme určitě potřebovat, a to skákáním přes švihadlo.

Úkolem bude zvládnout 50x přeskok snožmo, 30x přeskok po jedné noze (možné na střídačku). Pošlete nám důkaz, že jste to zvládli a dopište i čas, za jaký jste to nejlíp zvládli.

3. ÚKOL

Perfektní, vidíme, že obratnost vám jde skvěle, tak se dnes vrhneme na další trénování nutných dovedností. Při hledání pokladů budeme potřebovat umět dobře a rychle hledat. Tato aktivita nám v tom pomůže.

Úkolem bude nanosit na hromádku všechny předměty, které doma máte a začínají buď na písmeno K nebo P. Dejte si limit 10 minut a během této doby hrajte - ne déle. Poté vyfoťte, co jste nanosili a spočítejte - důležitá je kontrola, jestli názvy opravdu začínají na K a P.

Pošlete nám poté fotečku a počet věcí. :) Čas je do zítřejšího úkolu tedy 14:00..

4. ÚKOL

Jste úžasní! Trénování a příprava na hledání pokladů vám jde zatím skvěle! 😊

Dnes se zaměříme na orientaci v prostoru poslepu. Úkolem bude, aby si děti zavázaly oči a šly za zvukem, který bude vydávat rodič nebo sourozenec. Může to být tleskání, ťukání dvou klacíků o sebe nebo zvonění rolničkou či zvonečkem. Zvolte bezpečnou plochu a můžete se do toho pustit. ☺️ Trasa může být různá, zatáčky, otočky, slalom nebo jen rovně. Opakovat se to dá donekonečna. A klidně se prostřídejte, ať si to i rodiče zkusí. Pak se zkuste pobavit, jak se děti cítily, jestli se nebály atd. Reflexe je u takových aktivit důležitá.

Pro splnění nám pošlete fotečku z průběhu aktivity.😊 Čas je do zítřejších 14:00.

5. ÚKOL 

Zdravíme všechny naše kamarády lovce pokladů! Zatím vám to jde všechno skvěle. Dnes pro vás máme speciální úkol. Protože každý člen naší posádky musí umět plno nejrůznějších dovedností, které se mu budou "při akci" hodit, dnes natrénujeme kreslení nohou! :D :)

Bude to pořádná sranda a navíc tím potrénujeme na všechny případy, kdy si budeme muset takto poradit.

Úkolem bude udělat 2 "obrázky"
1) Na první můžete namalovat, co budete chtít - bude spíš takový cvičný.
2) Na druhý namalujte sluníčko.

Nezapomeňte do pondělí 14:00 zaslat fotečku vašich výtvorů. Moc se na to těšíme! :)

A když vás to začne bavit, můžete trénovat dál a dál. A pak si dát třeba soutěž s rodiči nebo sourozenci, kdo to zvládne lépe. 

ÚKOL Č. 6

Správný hledač pokladů potřebuje znát několik základních uzlů pro různé příležitosti a různé použití. Základní uzly nejsou složité, ale naučit se je vázat a správně používat, to stojí přece jen trochu úsilí. Každý uzel má totiž trochu rozdílné vlastnosti a není od věci znát jeho přednosti. Pak je použití ve správnou chvíli na správném místě mnohem snadnější. My se dnes naučíme 3 základní uzly. Nejlepší je na to mít "uzlovačku" ale postačí vám klidně obyčejný silnější provázek, nějaké kulaté lano nebo třeba tkanička od bot. 

AMBULANTNÍ UZEL = PLOCHÁ SPOJKA= základní, nejjednodušší uzel, nejčastější využití, když chceme zavázat nějaký předmět, něco zabaleného - například nějaký balík, krabici, truhlu, nebo při vázání obvazů či dvou lan k sobě- hezký návod je na tomto videu: https://www.youtube.com/watch?v=9YlW6r9HdxU a také v přiloženém obrázku

LODNÍ UZEL/SMYČKA= uzel důležitý pokud chceme cokoli přivázat ke kůlu, odtud název lodní - vázaní lodí u břehu, ale využití je nyní různé - jednoduše, když chceme něco přivázat třeba ke stromu nebo ke sloupu- hezký návod je na tomto videu: https://www.youtube.com/watch?v=45Wwm6eusew a také v přiloženém obrázku

RYBÁŘSKÁ SPOJKA= skvělý uzel pro spojení dvou různých lan, provázků k sobě a to i v případě, že jsou kluzké nebo mokré, což je velmi důležité a výhodně umět - název vznikl z praxe rybářů, kteří k sobě navazují vlasce, ale využití má opět široké- hezký návod je na tomto videu: https://www.youtube.com/watch?v=MCSb0GP1CDI a také v přiloženém obrázku.

Pošlete nám potom fotku vašich výtvorů a napište, jak to šlo, jestli jste to už někdy zkoušeli atd Čas je do zítřejších 14:00.

ÚKOL Č. 7

Teda, uzly se vám povedly perfektně a to víme, že to není nic úplně jednoduchého! Skvělá práce. Dnes budeme trošku kreativní. Úkolem bude vyrobit vlastní, originální přístroj na hledání pokladů, který bude mít ty nejzajímavější funkce. Popusťte uzdu fantazii a zkuste jej nejprve pořádně promyslet, navrhnout a pak sestrojit, z toho co doma najdete.Pošlete nám potom fotku a k tomu dopište, co přesně za funkce to má a co umí. Prostře vymyslete, co všechno by takový nejlepší stroj na hledání pokladů měl umět a jaký by měl být.

ÚKOL Č. 8

Jste perfektní koumáci! Vymysleli jste skvělé "přístroje" na hledání pokladů. Opravdu jste si s tím dali záležet. Dnes nás čeká malá výzva na tělo. Občas se při hledání pokladů dostaneme do různých situací a tak je potřeba ověřit si, co všechno naše tělo zvládne. Zvládnete všechny tyto "kousky" s tělem? A pokud ano, změřte, jak dlouho to zvládnete. Pošlete nám potom fotečku z průběhu a napište nám , jak to šlo. Nevadí, když nezvládnete všechno, hlavní je, že alespoň něco se podaří a že jste do toho šli a zkoušeli to. A jsou to tyto výzvy na tělo:

1. dotknout se palců u nohy, s napnutýma nohama v sedě - nebo alespoň kotníků (v krajní možnosti kolen)

2. most

3. kolíbka

4. střecha

5. stoj na jedné noze jako na obrázku + zavřené oči

6. stoj na jedné noze s napnutou jednou nohou7. "holubička" + možnost stížení chytnutím nohy jako na obrázku

8. stojka - tady pozor, dělej pouze s dopomocí rodiče! Hezké video, jak se postupně naučit stojku je zde - https://www.youtube.com/watch?v=e7mypMQrz4w 

+ BONUS - druhý přiložený obrázek, zvládne někdo tohle? 

 Tak jsme moc na vás zvědaví! Nezapomeňte se předtím hezky procvičit a protáhnout, to je důležité před každou pohybovou aktivitou.

ÚKOL Č. 9

Teda vy jste neskuteční! I včerejší výzvy na tělo jste zvládli perfektně. Tak dnes zase trochu něco jiného, dnes se zaměříme na šifry. Úkol bude mít dvě části:

1)rozluštěte námi zadanou šifru na obrázku,

2)vymyslete svou vlastní šifru! Svůj vlastní kódovací jazyk, kterému budete rozumět jen vy a ti, které to naučíte.

To je moc důležité, pro hledání pokladů umět. Pak nám pošlete vyluštěnou námi zadanou šifru a vyfocenou vaši šifru - s popisem, jak funguje. Je nutné splnit obě dvě části. A protože, že zítra svátek, tak si dáme zítra volno a čas na splnění tohoto úkolu je až do pondělí 14:00, tak si s vymýšlením šifry dejte pořádně záležet. Ale nebojte se, aby jste se nenudili, sepíšeme pro vás článek s pár tipy na aktivity. Tak hurá na šifry!

ÚKOL Č. 10

Zdravíme všechny naše milé lovce pokladů. Dnes si vyzkoušíme napínavou situaci, která by nás na naší výpravě mohla potkat. Průchod "minovým" polem. Tato aktivita má možnost několika verzí - my si představíme dvě verze:

Základem je si křídami na zemi namalovat šachovnici, případně rozmístit jako políčka papíry, nebo natáhnout provázky. Tato šachovnice představuje oblast, kterou budeme muset zdolat, avšak POZOR. V tomto poli je umístěno mnoho min. Ale existuje plánek, ve kterém je vyznačeno, kudy vede správná cesta. Poproste sourozence nebo rodiče, ať si na papír nakreslí taky takovou šachovnici, která vznikla na zemi a vyznačí v ní správnou trasu. Pak může hra začít.

  • VARIANTA 1
    Vy se nejprve na pláněk na určitý čas podíváte a poté se snažíte projít, podle paměti. Sourozenec nebo rodič vám řekne, když uděláte chybu a musíte začít od začátku.
  • VARIANTA 2
    Od začátku nevíte, kde je správná cesta. Takže začnete zkoušet a sourozenec nebo rodič, který s vámi hraje, vám bude říkat, zda jdete správně, nebo špatně. Při chybě musíte začít opět od začátku. Postupně si pak pamatujte, které pole byly špatně a které správně! Pak se můžete se sourozencem nebo rodičem vyměnit, ať si to taky vyzkoušejí. Můžete hrát více kol, pro každé však vytvořit novou správnou trasu - můžete v jednom plánku vyznačovat tužkou a gumovat. Doporučujeme, aby trasa vedla pouze dopředu, viz obrázek - správná trasa je vyznačena bílými políčky.

Pošlete nám potom fotečku, jak to šlo!

ÚKOL Č. 11

Zdravíme všechny naše kamarády, dnes se zaměříme zase na trošku něco jiného. Protože bychom se mohli ocitnout v situaci, kdy si budeme muset umět uvařit, dnešní úkol bude UVAŘIT nějaké jídlo, s dopomocí rodiče a může být použito pouze 5 surovin. Volba surovin bude na vás, podle toho, co máte doma. Víc jak 5 ingrediencí nelze použít. Pak se pochlubte, co jste vymysleli. .

ÚKOL Č. 12

Jste skvělí kuchtíci. Se zadáním jste si poradili. Dneska se budeme zase trošinku hýbat. Úkolem bude splnit těchto pár pohybových úkolů, kterými potrénujeme naše těla, aby zvládla jakékoli překážky a terén. A úkoly zní:

  • Vydržet 1 minutu stát na jedné noze se zavřenýma očima.
  • Přivázat si kolem pasu provázek a na jeho konec přivázat tužku, a bez rukou dopravit tuto tužku do hrdla láhve.
  • Pouze chodidly přemístit hromádku předmětů.(Sedí se, a přemístění z jednoho místa na další).
  • 30 dřepů s výskokem.
  • Přenést na lžičce míček z bodu A do bodu B aniž by spadl.
  • Proskákat snožmo - jako žabky - 30 skoků.
  • Trefit se míčkem do kýblu (hrnce) z určité vzdálenosti.
  • Dofoukat míček přes celou místnost - nesmí se míčku dotýkat, pouze foukat.
  • Udělat trakař (s rodičem či sourozencem) a projít nějakou trasu.
  • Poslepu jít za zvukem - zvuk vydává rodič např, tleskáním, cinkáním zvonečku atd.
  • 1,5 minuty skákat "panáka" - ne toho, co se kreslí na zem ale skákat nohami od sebe a u toho mávat rukami jako ptáci.
  • 30 s v "prkně" neboli planku.

Až tohle zvládnete, tak nám napište. Úkoly je potřeba splnit do zítra 14:00.

ÚKOL Č. 13

Úkolem bude si zahrát hru Belzebubův večírek - buď se sourozencem, rodičem, či třeba kamarádem přes počítač. 

BELZEBUBŮV VEČÍREK

Počet hráčů: minimálně 2, ale nejlépe alespoň 4

Účel hry: zábava, rozvoj logického a kombinačního myšlení, bystrosti, představivosti

Pravidla hry: Nejprve se vylosuje, určí, kdo bude v daném kole Belzebub. Ten si určí klíč, podle kterého budou moct být ostatní hráči vpuštěni na jeho večírek - splní účel hry. Klíč označuje nějakou společnou věc pro předměty - například, že musí začínat na písmeno B, že jsou to hudební nástroje, mají zelenou barvu, jsou větší než dlaň atd. Na večírek pak budou mít přístup všichni ti, kteří u sebe budou mít nějakou věc, která splňuje klíč - ten ale Belzebub neřekne a právě spoluhráči se na tento klíč snaží přijít. Belzebub si teprve vymyslí tento klíč, poté pronese větu: Jsem Belzebub a dnes večer pořádám skvělý večírek. Ten, kdo si vezme podobnou věc jako já, toho vezmu s sebou. Já si beru basu, co si vezmeš ty? Klíč je slova, která začínají na B a tak s ním na večírek můžou jen ti, co vyjmenují předměty začínající na B. Hra končí až všichni hráči odhalí klíč a zvolí správný předmět. Belzebub musí být poctivý - nesmí kritérium během hry měnit. Lze zvolit možnost, že na začátku své kritérium - klíč napíše na lísteček. V dalším kole je Belzebub někdo jiný a zvolí jiný klíč. Vše se opakuje.

Napište nám jak to šlo, jestli jste hru už znali a s kým jste ji hráli : ) Úkol je do zítřejších 14:00.

ÚKOL Č. 14

Naši milí, máme radost, jak vás předešlý úkol bavil Protože o víkendu slavíme Den matek, tak dnes bude úkol trošku mimo téma a úkolem bude něco vyrobit nebo udělat pro vaši maminku - a tentokrát aby vám s tím nepomáhala ona, ale buď starší sourozenec, tatínek nebo babička, ať je to i pro maminku překvapení - takže maminky, co čtou zadání předají vzkaz o zadání a pak už se budou těšit na neděli, co pro ně děti s pomocí někoho jiného vymyslí. Pak se s námi o výtvor podělte. Inspirovat se můžete v našem článku zde - https://cvc-volnasek.webnode.cz/.../tipy-na-darecky-pro.../Čas je do pondělí 14:00. (Den matek je v neděli.)

ÚKOL Č. 15

Naši milí, dnes budeme pokračovat dalším tréninkem nutných dovedností. Dnes se zaměříme na 4 drobné činnosti, které běžně děláme, ale nyní se do nich pustíme poslepu! Jedná se o tyto činnosti:

1)psát text a malovat poslepu - libovolný text a obrázek

2)poznávání předmětů poslepu - sourozenec nebo rodič pro vás připraví hromádku předmětů a vy je budete poslepu, hmatem, poznávat

3)chůze poslepu - projít trasu poslepu s pomocí rodiče/sourozence - povede vás za ruku a nebo půjdete za zvukem4)jídlo poslepu - sníst si nějaké jídlo poslepu - nejlépe takové a tak, abyste nezašpinili vše kolem, nejdřív si to připravte a poté si zavažte oči - doporučujeme například jogurt, pečivo s něčím, ovoce atd. Určitě nic, u čeho by se muselo krájet, nebo co by bylo až moc tekuté (polévky, omáčky).

Určitě nám pošlete nějakou fotečku z průběhu a napište jak to šlo a jaké to bylo.

ÚKOL Č. 16

Dnes se zaměříme na morseovu abecedu, která je pro hledače pokladů moc důležitá. Slyšeli jste o morseovce někdy? Morseova abeceda je způsob dorozumívání na dálku, bez nutnosti u toho mluvit. Principem je signalozivání krátkých a dlouhých signálů. Každé písmenko abecedy má svůj signál, například A = .-, což znamená krátký a dlouhý signál. Signály se mohou dělat světlem - např. baterkou - krátké bliknutí, dlouhé bliknutí, zvukem (krátký zvuk, dlouhý zvuk) ale třeba i zvedáním paží - krátká rozpažit, dlouhá vzpažit. Každé písmenko má určené slovíčko jako takovou pomůcku pro zapamatování - například zmíněné písmeno A má slovo akát - podle toho, jak jednotlivé slabiky zní, se dělají dlouhé nebo krátké signály.Nebude nutné se celou morseovku naučit, bude stačit si to přepsat // vytisknout a potom vyzkoušet se dorozumívat - se sourozencem nebo třeba rodičem/prarodičem. Jeden z vás si napíše text a zkusí ho tomu druhému předat morseovkou (jedno jakým způsobem, jestli ve tmě baterkou, nebo za světla zvukem nebo zvedáním paží) a druhý si to zapíše a pak mu odpoví - opět morseovkou. Pak porovnejte jestli jste se dobře dorozuměli. Zkoušeli jste už někdy? Jak vám to šlo?

ÚKOL Č. 17

- poslední úkol-

Vzhledem k otevření kroužků od pondělí 18.5. bude online soutěž ukončena již tento pátek a dnes máme poslední úkol, protože máme dotrénováno a je načase vypátrat nějaký pořádný poklad a tak bude úkol složitější a bude na něj čas na dva dny!

Zadání úkolu: Celá náročná pátrací akce bude plná překážek, plnění náročných úkolů a luštění indícií, které nás snad dovedou k pokladu. Úkolem bude splnit všech 5 úseků. Každý úsek je potřeba splnit naráz - celý úkol daného úseku udělat vkuse, ale jednotlivé úseky mohou být časový rozestup a udělat je během celých dvou dní. Avšak musí se dělat postupně - tudíž není možné udělat 3. úsek, když nemám ty předešlé.

1.ÚSEK

Na začátek výpravy bude nutné zdolat první část náročného terénu na úvod cesty:-vytvořit překážkovou dráhu o minimálně 5 prvcích (podlézání, přelézání, skákání přes švihadlo, kotrmelec a běh) a tuto překážkovou dráhu zdolat

2.ÚSEK

Na místě, kam jste dorazili jste našli šifru (obrázek č. 1) - je potřeba ji vyluštit odpovědět - avšak při prvním úseku jsme si spálily ruce - musíme psát nohou - odpovězte na vyluštěnou šifru.

3. ÚSEK

Zdolat zkoušku odvahy = udělat s RODIČEM nebo jiným dospělým PÁD DŮVĚRY - dítě si stoupne před rodiče ve vzdálenosti přibližně 1 m, zpěvní celé tělo a rozpaží ruce, rodiče se připraví a ruce natáhne před sebe až je dítě připraveno tak začne padat dozadu a rodič jej zachytí - viz, obrázek č. 2, je na rodiče jak nízko nechá dítě jít - podmínkou je, aby dítě bylo zpevněné a obě nohy mělo pořád na stejném místě

4. ÚSEK

V této části výpravy hrozí nebezpečí oslepnutí z různých plynů, které se zde vyskytují. Je nutné projít se zavázanýma očima po nataženém provázku (ten se dopředu naváže). Na konci provázku jsme v bezpečí a můžeme si sundat šátek, nicméně abychom věděli při cestě zpět, kde zase musíme šátek opět nasadit, tak ke konci nataženého provázku přivážeme další provázek - náš symbolický a to LODNÍ SMYČKOU - místo ke kůlu vážeme k provazu.

5. ÚSEK

Nyní na nás čekají poslední indicie (obrázek č 3), které nám oznámí, co poklad je.