SENZORICKÁ PODZIMNÍ AKTIVITA PRO MENŠÍ DĚTI
22.10.2020
Dnes pro vás máme tip na skvělou kreativní aktivitu, vhodnou spíše pro menší děti. Výhodou je, že z toho není žádný nepořádek a děti bude moc bavit! :)
Jedná se o senzorickou aktivitu, ve které si navíc děti budou moct naživo vyzkoušet jak se nám podzimní příroda proměňuje - jak se listy zabarvují a mění svou barvu.

Potřebovat budete:
- barvy - nejlépe v podzimních odstínech - zelená, hněda, červená, oranžová, žlutá
- zipový sáček - či alespoň obyčejný sáček
- izolepu, či papírovou pásku
- nějakou podložky, či alespoň stůl
- černý tvrdý papír - ale může být jakékoli barvy, jen s černým barvy hezky vyniknou
- nůžky
A jak na to?

- Nejprve si do černého papíru vystřihneme tvar listu. Tak aby okraje zůstali neporušené.
- Poté naplníme do sáčku barvy. Vytlačíme z něj vzduch a zavřeme, zalepíme izolepu.
- Přilepíme sáček na podložku/stůl izolepou/páskou. Přes sáček nalepíme opět izolepou černý papír s otvorem listu. Tak aby barvy byly hezky uprostřed otvoru listu.
- A nyní se můžou děti pustit do tvoření. Prstíky mohou barvy různě promíchávat a sledovat jak se mění zbarvení listu, jak se barvy mísí a vytváří nové odstíny. Zároveň je to moc příjemná dotykový činnost.
- Barvy v sáčku vydrží delší dobu aniž by vyschly, takže aktivitu můžou děti využít několik dní.

Podle věku vašeho dítěte mu s přípravou pomůžete. Ti větší, to třeba celé zvládnou samotní. Skvělé je, že díky barvě v sáčku nebude z tohoto "barvení" žádný nepořádek a špinavé ručičky. :)
Tak se s námi podělte, jestli se do aktivity pustíte a jak to dětem šlo.
Zdroje této aktivity nám byl zahraniční web - https://kidscraftroom.com/mess-free-sensory-autumn-leaf-painting/