TIPY NA HRY, KE KTERÝM NEPOTŘEBUJETE VŮBEC NIC
Dnes pro vás přinášíme tipy na hry, které si můžete zahrát kdekoli a kdykoli a vůbec nic k nim nepotřebujete! :) A to se hodí vždycky, nejen v těchto časech.

BELZEBUBŮV VEČÍREK
Počet hráčů: minimálně 2, ale nejlépe alespoň 4Účel hry: zábava, rozvoj logického a kombinačního myšlení, bystrosti, představivosti
Pravidla hry: Nejprve se vylosuje, určí, kdo bude v daném kole Belzebub. Ten si určí klíč, podle kterého budou moct být ostatní hráči vpuštěni na jeho večírek - splní účel hry. Klíč označuje nějakou společnou věc pro předměty - například, že musí začínat na písmeno B, že jsou to hudební nástroje, mají zelenou barvu, jsou větší než dlaň atd. Na večírek pak budou mít přístup všichni ti, kteří u sebe budou mít nějakou věc, která splňuje klíč - ten ale Belzebub neřekne a právě spoluhráči se na tento klíč snaží přijít.
Belzebub si teprve vymyslí tento klíč, poté pronese větu: Jsem Belzebub a dnes večer pořádám skvělý večírek. Ten, kdo si vezme podobnou věc jako já, toho vezmu s sebou. Já si beru basu, co si vezmeš ty? Klíč je slova, která začínají na B a tak s ním na večírek můžou jen ti, co vyjmenují předměty začínající na B. Hra končí až všichni hráči odhalí klíč a zvolí správný předmět.
Belzebub musí být poctivý - nesmí kritérium během hry měnit. Lze zvolit možnost, že na začátku své kritérium - klíč napíše na lísteček.
V dalším kole je Belzebub někdo jiný a zvolí jiný klíč. Vše se opakuje.
HRA NA HERCE
Počet hráčů: minimálně 2
Účel hry: koordinace pohybů, reakce, postřeh
Pravidla hry: Hráči se postaví naproti sobě, jeden je herec a druhý jeho zrcadlo. Herec dělá různé pohyby, grimasy atd. a jeho zrcadlo se ho snaží napodobit - imituje vše, co herec udělá. Poté se mohou vystřídat.
KDO TO JE?
Počet hráčů: minimálně 2
Účel hry: představivost, fantazie, dedukce, bystrost, zábava
Pravidla hry: Jeden z hráčů myslí na nějakou osobu, kterou všichni hráči znají. Ostatní se snaží uhádnout, o koho se jedná a to pomocí kladení otázek, na které lze odpovědět Ano či Ne - odpovídá ten, který na danou osobu myslí. Například - Je osoba muž? Je osoba blonďatá? Je osoba herec? Atd. Hrajeme než někdo uhodne, na koho bylo myšleno. Pak se může role otočit.
ZAKÁZANÁ SLOVA
Počet hráčů: minimálně 2
Účel hry: pozornost, všímavost
Pravidla hry: Hráči si určí jaká budou zakázaná slova, jak dlouho budou zakázaná a jaký bude trestný úkol. Úkolem je pak během této doby toto slovo neříkat. Když jej někdo řekne, musí udělat zvolený trestný úkol. Také je možné si zapisovat, kolik trestných úkolů bylo a vyhlásit vítěze.
PANTOMIMA
Počet hráčů: minimálně 2
Účel hry: představivost, fantazie, pohybová koordinace
Pravidla hry: Jeden z hráčů bude pantomimicky - pohybem a bez mluvení - znázorňovat nějakou věc, osobu, zvíře a ostatní hádají co to je. Lze mít napsané na kartičkách a losovat nebo si každý vymýšlí vlastní. Po uhodnutí jde další.
NÁKUPNÍ VOZÍK
Počet hráčů: minimálně 2
Účel hry: paměť, bystrost, soustředěnost a sluchové vnímání
Pravidla hry: Hráči si sednou do kruhu, aby na sebe viděli. Základem je věta: "Šel jsem do obchodu a do nákupního vozíku jsem si dal:" a hráči pak postupně "přihazují" věci košíku. Vždy je ale nutné zopakovat celou větu a vše, co bylo řečeno přede mnou. A to opakujeme dokud je zvládnutelné celý nákup vyjmenovat.
Lze alternovat jiným příběhem - například co by si vzali sbalili do batůžku na výlet, co by dělali venku, co by si zabalili na opuštěný ostrov, co by dělali kdyby byl konec světa atd.
HRA S PRSTY
Počet hráčů: minimálně 2
Účel hry: předvídavost, taktika, logika
Pravidla hry: Hráči schovají ruce za záda a na povel je rychle vytáhnou před tělo se vztyčenými prsty a u toho musí zároveň říct číslo, kterým odhadují celkový počet vztyčených prstů. Pro zjednodušení, lze omezit počet prstů u jednoho hráče na 3. Při každém uhádnutí má hráč, který uhodl bod.
SLOVNÍ FOTBAL
Počet hráčů: minimálně 2
Účel hry: slovní zásoba, obecný rozhled, pohotovost
Pravidla hry: Nejprve si určete vlastní pravidla - jestli to můžou být pouze podstatná jména, nebo i jiné slovní druhy, jestli se můžou používat i názvy a jména atd. Hra samotná je jednoduchá a je to taková klasika. Jeden hráč začne a řekne nějaké slovo a tím vykopává. Další hráč musí říct slovo, které začíná na poslední písmeno prvního slova a další hráč to stejně a tak se pokračuje dál a dál. Pro ztížení lze zvolit variantu posledních dvou písmen.
Lze ozvláštnit, že pokud hráč nezná žádné slovo - může ho říct někdo další, avšak ten co nevěděl, dostal gól - má trestný bod.
NA SLEPCE
Počet hráčů: 2
Účel hry: orientace v prostoru, sluchové vnímání, chůze poslepu, odhad vzdálenosti
Pravidla hry: Jeden hráč si zaváže oči a bude slepec. Druhá hráč bude jeho navigátor a pomocí vydávání nějakého zvuku ho provede určitou trasou. Poté se vystřídají. Dobré je, aby navigátor chodil jen kousek před slepcem a nebyl daleko. Důležité je dbát na bezpečnost.
PSACÍ TABULKA
Počet hráčů: 2
Účel hry: soustředění, smyslové vnímání, dedukce
Pravidla hry: Jeden hráč se stává psací tabulkou a druhá hráč tužkou - bude mu kreslit/psát prstem na záda a první hráč bude hádat, co to mělo být. Poté se vystřídají.
SOUBOJE
Počet hráčů: 2
Účel hry: síla, taktika, soustředění, hbitost, obratnost
Pravidla hry: Několik druhů silových soubojů - úpolových her,
1)Páka - nejklasičtější typ. Dva hráči sedí proti sobě u stolu, jednu ruku dají za záda a druhou se vzájemně zaháknout dlaněmi, lokty opřené o stůl. Po odstartování se snaží přetlačit soupeře a položit jeho ruku na stůl.
2)Otevírání pěsti - jeden hráč sevře pěst (může tam mít pro zajímavost ukrytý malý předmět). Úkolem soupeře je mu dlaň otevřít a vzít předmět z dlaně. POZOR NA BEZPEČNOST.
3)Souboj krabů - hráči zaujmou pozici kraba - nejprve se posadí na zem a pak se vzepřou na nohy i ruce a zadek mají nad zemí. Úkolem je manévrovat tak, aby se soupeř dotkl země jinou částí těla než jsou chodila a dlaně.
4)Přetlačovaná chodidel - Hráči si lehnou na záda proti sobě tak, aby se dotýkali špičkami chodidla. Poté se k sobě přisunou tak, aby v koleni měli pravý úhel a dotýkali se společně celou plochou chodidla. Ruce jsou podél těla. Poté začíná souboj - přetahování, vyhrává ten, kdo dokáže, že se soupeři nohy narovnají.
5)Kohoutí zápasy - Hráči si vymezí bezpečný prostor, kde se mohou přetlačovat a nehrozí zranění. Ruce zkříží před tělem a postaví se na jednu nohu. Po odstartování se přetlačují, do té doby než se soupeř dotkne zvednutou nohou země.